Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 21.9.2021 alkaen

Verkkokauppa

Seuraavat säännöt ja ehdot koskevat Serina -verkkokauppaa ja sivustoa www.serina.fi. Verkkokaupan tuotteita myy Serina Care, Y-tunnus 2487820-5. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja meidän vahvistama tilaus on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Serina Care pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin sekä oikeuden päivittää, peruuttaa ja tehdä muutoksia sivuston ehtoihin ja sääntöihin siitä erikseen ilmoittamatta. Tilauksiin sovelletaan niitä sääntöjä ja ehtoja, jotka ovat olleet voimassa tilauksen tekohetkellä

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti verkkokaupastamme osoitteesta www.serina.fi. Verkkokaupasta tehtyihin tilauksiin järjestelmä lähettää automaattisesti tilausvahvistuksen.

Erityisesti julkisen sektorin toimijat kuten esimerkiksi sairaalat, asumisyksiköt, koulut ja päiväkodit sekä yritykset voivat tehdä tilauksensa myös sähköpostitse [email protected] tai puhelimella 044 2431 531. Näissä tapauksissa tuotteet veloitetaan laskulla. Laskuun lisätään laskutuslisä 3€ (alv. 0 %).

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Bank AB (556737-0431) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Yhteisöt ja yritykset voivat valita maksutavaksi laskutuksen. Tällöin asiakas antaa tilatessaan laskutustiedot mahdollisine viitteineen. Laskutusasiakkaalla on 14 vrk maksuaika, laskuun lisätään laskutuslisä 3€ (alv. 0 %). Suosimme verkkolaskutusta.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut määräytyvät valitun palvelun mukaan. Paketin koko ei vaikuta hintaan. Arvoltaan yli 60€ tilaukset toimitetaan Postipakettina ilman toimituskuluja.

  • Postipaketti 5,90 €
  • Postin kotiinkuljetus 23,90 €
  • Matkahuollon bussipaketti tai -lähelläpaketti 9,90 €
  • Matkahuollon jakopaketti on 25,90 €

Toimituskulut sisältävät kuljetus- ja pakkauskulut. Valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan, tilauksesta veloitettavat toimituskulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Toimitusaika

Lähetämme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Tilaus lähtee meiltä 1–4 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Toimitusaika riippuu Postin tai Matkahuollon aikatauluista, emmekä voi niihin vaikuttaa.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautuskustannukset (12,90€) tulevat asiakkaalle kokonaisuudessaan. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakkaan tulee ottaa aina yhteyttä ennen kuin vaihtaa tai palauttaa tuotteita.

Erityisen tärkeää on huomioida poikkeus, joka koskee painopeittoa. Peitto on sinetöity hygieniatuote, jonka hygieenisyydestä emme voi enää olla varmoja, mikäli peitto kasseineen palautuu meille sinetin rikkomisen jälkeen. Näin ollen painopeitolla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisessa tilanteessa emme ole velvollisia palauttamaan peitosta saamaamme maksua.

Jotta hankinta olisi onnistunut heti ensimmäisellä kerralla, tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden tilata verkkokaupastamme kokeilupeiton sopivaksi katsomalla koolla. Kokeilupeiton tarkoituksena on varmistaa peiton soveltuvuus asiakkaalle. Kokeilupeiton ehtoihin voit tutustua tästä.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee virheestä ilmoittaa välittömästi sähköpostitse tai puhelimitse.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Tässä tapauksessa palautus- ja uudelleenlähetyskulut maksaa Serina Care.

Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksen suorittaneelle taholle.

Lunastamaton paketti

Asiakkaan velvollisuus on noutaa tilaamansa paketti kuljetusyhtiön asettamissa paketinnoutoaikarajoissa. Mikäli pakettia ei ole noudettu ajoissa ja se palautuu Serina Carelle, asiakas maksaa palautuskulut 12,90€.

Lähetys- ja palautuskulut vähennetään verkkokauppaostoksen summasta ja loppusumma palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt tilausta tehdessään.

Mikäli asiakas haluaa, että paketti lähetetään uudelleen, maksaa asiakas uudelleenlähetyskulut toimituskuluhinnaston mukaisesti. Tällöin asiakkaalle tehdään lasku, joka sisältää palautus- ja uudelleenlähetyskulut.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 8–15. Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 044 2431 531.

Vastuunrajoitus

Serina Care ei vastaa vahingosta, joka liittyy välillisesti tai välittömästi tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen paitsi niissä tilanteissa kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet aina ensisijaisesti neuvottelemalla, joten otathan yhteyttä meihin asian ratkaisemiseksi.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Pin It on Pinterest